Güney Kore’de Seçim Krizi: Oy Pusulası Yetersizliği Protestolara Neden Oldu
Güney Kore'de 3 Haziran 2026'da yapılan yerel seçimlerde, oy pusulası yetersizliği nedeniyle ciddi sorunlar yaşandı. Ulusal Seçim Komisyonu (NEC), bazı sandık merkezlerinde meydana gelen bu aksaklıklarla ilgili bir soruşturma başlatılacağını açıkladı. Yerel medya, beklenenden daha fazla seçmenin katılım göstermesi nedeniyle bir düzineden fazla sandıkta oy pusulalarının tükendiğini bildirdi. Bu durum, bazı seçmenlerin uzun süre sıra beklemesine ve bazılarının oy verme işlemini gerçekleştiremeden evlerine dönmesine yol açtı. Sorunun yaşandığı bölgelerde oy verme süresi uzatıldı. Seçimler, 16 büyük şehir ve eyalette belediye başkanları ile yerel yöneticilerin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Bu oylama, Cumhurbaşkanı Lee Jae-myung yönetimine yönelik bir güven oylaması olarak da değerlendiriliyordu.…