Anlaşma sonrası ilk temas: Erdoğan Pezeşkiyan ile görüştü

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede İran ile ABD arasında varılan mutabakat ele alındı. ANLAŞMA SONRASI İLK TEMAS İran ile ABD arasındaki savaşın sona erdirilmesi için tarafların mutabakata varmasının ardından Erdoğan, Pezeşkiyan ile gerçekleştirdiği görüşmede anlaşmadan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan – AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığından yapılan açıklamada Erdoğan-Pezeşkiyan görüşmesine dair şu detaylar paylaşıldı: “Liderler, Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu, Türkiye olarak sürecin barışla…

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan diplomasi trafiği. İran Cumhurbaşkanı ve Irak Başbakanı ile telefonda görüştü

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Pezeşkiyan ile görülmesinde Türkiye-İran ikili ilişkileri ile bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan görüşmede, İran-ABD mutabakatının memnuniyet verici olduğunu, Türkiye’nin sürecin barışla sonuçlanması için elinden gelen desteği sağlayacağını belirtti Erdoğan, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımlar atmanın önemli ve gerekli olduğunu, Türkiye’nin bunu tesis etmek için çalışacağını belirtti Ayrıca Erdoğan müzakereleri sabote etmek isteyenlere karşı dikkatli davranmanın önemine dikkat çekti. ZEYDİ İLE GÖRÜŞME Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali Zeydi ile görüşmesinde iki ülke arasındaki ilişkileri daha da ileri taşımayı istediklerini özellikle enerji, savunma, sanayi ve ulaştırma alanlarında işbirliği potansiyelinin büyük olduğunu söyledi. Erdoğan ayrıca Zeydi’yi istişarelerde…