Orijinal Haber: Hürmüz Boğazı, Orta Doğu’daki petrol ve LNG üretimini dünya pazarlarına bağlıyor.
Hürmüz Boğazı, küresel petrol ticaretinin önemli bir kısmını sağlayan kritik bir deniz yolu konumunda. Orta Doğu’daki petrol üreticileri, günlük 17-20 milyon varil ham petrol ve kondensatı Hürmüz Boğazı üzerinden küresel piyasalara sevk ediyorlar.
İran ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin LNG gemileri, küresel LNG ticaretinin önemli bir kısmını Hürmüz Boğazı üzerinden uluslararası piyasalara taşıyorlar. Özellikle Asya ülkeleri, Hürmüz Boğazı’ndan sağlanan petrolün ana alıcıları arasında bulunmaktadır.
Hürmüz Boğazı’nın kapatılma ihtimali, son zamanlarda İsrail’in İran’a yapılan saldırılarıyla yeniden gündeme gelmiştir. Bu durum, petrol ve LNG arzında olası aksamaları ve fiyatların yükselmesini gündeme getirmektedir.
Boğazın Kapanması Petrol Piyasası İçin Endişe Kaynağıdır
Uzmanlar, Orta Doğu’daki gerilimin kritik su yollarında askeri faaliyetlere yol açabileceği ve deniz taşımacılığını olumsuz etkileyebileceği konusunda uyarıda bulunmaktadır. İran’ın Hürmüz Boğazı’nı kapatmamasının ekonomik sebepleri olduğu düşünülmektedir.
Küresel Risk Yönetimi Araştırma Başkanı Arne Lohmann Rasmussen, İran’ın Hürmüz Boğazı’nı kapamasının küresel petrol akışını olumsuz etkileyebileceğini ve petrol fiyatlarını artırabileceğini ifade etmiştir.
İsrail’in İran’a saldırması sonucunda petrol fiyatları yükselmiş ve 73,58 dolara kadar çıkmıştır.
İsrail, İran’a Saldırılar Düzenledi
İsrail, İran’ın başkenti Tahran ve diğer şehirlere saldırılar düzenleyerek yüksek düzeyde askeri yetkilileri ve nükleer bilim insanlarını hedef almıştır. Bu saldırılarda birçok kişi hayatını kaybetmiştir.